RPH Minggu 43
Rancangan Pelajaran Harian 20 Oktober~24
Oktober 2014
Tarikh
|
20 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni visual
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Pembetulan
Kertas Objektif
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengetahui jawapan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Membuat
pembetulan.
|
Prosedur
|
1.
Guru berbincang dengan pelajar tentang jawapan setiap soalan
2.
Guru membuat rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan
memuaskan.
|
Tarikh
|
20 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Pembetulan
Kertas Objektif
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengetahui jawapan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Membuat
pembetulan.
|
Prosedur
|
1.
Guru berbincang dengan pelajar tentang jawapan setiap soalan
2.
Guru membuat rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan
memuaskan.
|
Tarikh
|
21 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji keseluruhan
Topik PSV
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
21 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
keseluruhan PSV
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
21 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Perbincangan
kertas peperiksaan PSV 2
|
Unit
Pembelajaran
|
Menggambar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengetahui teknik melukis dengan baik.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Membuat
Kritikan.
|
Prosedur
|
1.
Guru berbincang dengan pelajar tentang lukisan yang dibuat.
2.
Mengkritik setiap lukisan pelajar
3.
Guru membuat rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan
memuaskan.
|
Tarikh
|
22 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
keseluruhan Topik
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
P&P
berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti
yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul.
|
Tarikh
|
22 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Perbincangan
kertas peperiksaan PSV 2
|
Unit Pembelajaran
|
Menggambar
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengetahui teknik melukis dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Membuat
Kritikan.
|
Prosedur
|
1.
Guru berbincang dengan pelajar tentang lukisan yang dibuat.
2.
Mengkritik setiap lukisan pelajar
3.
Guru membuat rumusan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan
memuaskan.
|
Tarikh
|
22 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Keseluruhan
Topik PSV
|
Unit
Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
23 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
keseluruhan PSV
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
23 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
keseluruhan Topik
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
P&P
berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti
yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul.
|
Tarikh
|
23 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
keseluruhan Topik
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
P&P
berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti
yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul.
|
Tarikh
|
24 Oktober
2014
|
Minggu
|
43
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni visual
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Ulangkaji
Keseluruhan PSV
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Aktiviti
tidak dapat dijalankan kerana terlibat dalam pameran seni visual peringkat
daerah Serian
|
No comments:
Post a Comment