Friday, 7 November 2014

RPH MINGGU KE-43

RPH Minggu 43
Rancangan Pelajaran Harian 20 Oktober~24 Oktober 2014
Tarikh
20 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan seni visual
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Pembetulan Kertas Objektif
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Mengetahui jawapan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Membuat pembetulan.
Prosedur
1.     Guru berbincang dengan pelajar tentang jawapan setiap soalan
2.     Guru membuat rumusan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan memuaskan.

Tarikh
20 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Pembetulan Kertas Objektif
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Mengetahui jawapan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Membuat pembetulan.
Prosedur
1.     Guru berbincang dengan pelajar tentang jawapan setiap soalan
2.     Guru membuat rumusan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan memuaskan.

Tarikh
21 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.

Tarikh
21 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.



Tarikh
21 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Perbincangan kertas peperiksaan PSV 2
Unit Pembelajaran
Menggambar
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Mengetahui teknik melukis dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Membuat Kritikan.
Prosedur
1.     Guru berbincang dengan pelajar tentang lukisan yang dibuat.
2.     Mengkritik setiap lukisan pelajar
3.     Guru membuat rumusan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan memuaskan.

Tarikh
22 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
P&P berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul. 

Tarikh
22 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Perbincangan kertas peperiksaan PSV 2
Unit Pembelajaran
Menggambar
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Mengetahui teknik melukis dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Membuat Kritikan.
Prosedur
1.     Guru berbincang dengan pelajar tentang lukisan yang dibuat.
2.     Mengkritik setiap lukisan pelajar
3.     Guru membuat rumusan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan agak baik dan memuaskan.

Tarikh
22 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Keseluruhan Topik PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.

Tarikh
23 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.

Tarikh
23 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
P&P berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul. 

Tarikh
23 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
P&P berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul. 

Tarikh
24 Oktober 2014
Minggu
43
Mata Pelajaran
Pendidikan seni visual
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji Keseluruhan PSV
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
Aktiviti tidak dapat dijalankan kerana terlibat dalam pameran seni visual peringkat daerah Serian




No comments:

Post a Comment