RPH Minggu 33
Rancangan Pelajaran Harian ~ 11 Ogos~16
Ogos 2014
Tarikh
|
11 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
Reka bentuk
hiasan dalaman
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran
murid dapat:
1. Menghasilkan
reka bentuk hiasan dalaman dalam ruangan dalam rumah.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kerja amali.
|
Prosedur
|
1. Guru mengarahkan
pelajar menyambung semula tugasan mereka
2. Pelajar
menghasilkan karya dan dibimbing oleh guru.
3. Pelajar membuat
kekemasan.
4. Guru membuat
kritikan terhadap beberapa karya pelajar.
5. Guru membuat
rumusan.
|
Keperluan
|
Bahan: contoh
gambar reka bentuk hiasan dalaman, pensel warna.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai
|
Kerjasama dan
bertanggungjawab.
|
Refleksi
|
P&P
berjalan seperti yang dirancang. Pelajar dapat menyiapkan karya dan dapat
menghasilkan karya dengan baik.
|
Tarikh
|
11 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4k9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
Reka bentuk
hiasan dalaman
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir
pelajaran murid dapat:
1. Menghasilkan
reka bentuk hiasan dalaman dalam ruangan dalam rumah.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kerja amali.
|
Prosedur
|
1. Guru mengarahkan
pelajar menyambung semula tugasan mereka
2. Pelajar
menghasilkan karya dan dibimbing oleh guru.
3. Pelajar
membuat kekemasan.
4. Guru membuat
kritikan terhadap beberapa karya pelajar.
5. Guru membuat
rumusan.
|
Keperluan
|
Bahan: contoh
gambar reka bentuk hiasan dalaman, pensel warna.
Rujukan: PSV SPM |
Penerapan Nilai
|
Kerjasama dan
bertanggungjawab.
|
Refleksi
|
P&P
berjalan seperti yang dirancang. Pelajar dapat menyiapkan karya dan dapat
menghasilkan karya dengan baik.
|
Tarikh
|
12 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Kraf
Tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Ukiran kayu
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
12 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Kraf
Tradisional
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori ukiran kayu
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
12 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
Reka bentuk
landskap
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran pelajar dapat:
1.
Mengetahui maksud
serta fungsi reka bentuk landskap .
2.
Mengetahui
perancangan seni reka landskap
3.
Mengetahui fungsi
dan jenis tumbuh-tumbuhan yang digunakan dalam reka bentuk landskap.
4.
Menyenaraikan proses
reka bentuk landskap.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran teori
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan
contoh reka bentuk landskap yang ada dalam buku rujukan.
2.
Guru menerangkan isi
kandungan topik.
3.
Guru bersoal jawab dengan
pelajar untuk mengetahui tahap pemahaman pelajar terhadap topik yang
dipelajari.
4.
Guru memberi nota
ringkas kepada pelajar.
5.
Guru membuat rumusan
terhadap pelajaran.
|
Keperluan
|
Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi
|
Penerapan Nilai
|
Kebersihan dan kemasan.
|
Refleksi
|
P&P berjalan dengan lancar. Pelajar
menunjukkan minat terhadap topik yang diajar.
|
Tarikh
|
13 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
Reka bentuk
landskap
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran pelajar dapat:
1.
Mengetahui maksud
serta fungsi reka bentuk landskap .
2.
Mengetahui
perancangan seni reka landskap
3.
Mengetahui fungsi
dan jenis tumbuh-tumbuhan yang digunakan dalam reka bentuk landskap.
4.
Menyenaraikan proses
reka bentuk landskap.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran teori
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan
contoh reka bentuk landskap yang ada dalam buku rujukan.
2.
Guru menerangkan isi
kandungan topik.
3.
Guru bersoal jawab
dengan pelajar untuk mengetahui tahap pemahaman pelajar terhadap topik yang
dipelajari.
4.
Guru memberi nota
ringkas kepada pelajar.
5.
Guru membuat rumusan
terhadap pelajaran.
|
Keperluan
|
Rujukan: Fokus PSV SPM terbitan Pelangi
|
Penerapan Nilai
|
Kebersihan dan kemasan.
|
Refleksi
|
P&P berjalan dengan lancar. Pelajar
menunjukkan minat terhadap topik yang diajar.
|
Tarikh
|
13 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Sejarah dan
Apresiasi Seni Visual
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Aliran dalam gerakan seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
13 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Sejarah dan
Apresiasi Seni Visual
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Aliran dalam gerakan seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
14 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Sejarah dan Apresiasi
Seni Visual
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Perkembangan seni di Malaysia
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
14 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
landskap
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
1. Menghasilkan
pelan landskap halaman rumah
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran
amali
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan
contoh reka bentuk landskap mini.
2.
Guru mengarahkan
pelajar untuk membuat pelan landskap halaman rumah masing-masing.
3.
Guru memantau dan
membimbing pelajar menghasilkan landskap.
4.
Guru memberi
kritikan yang membina kepada hasil karya pelajar
|
Keperluan
|
Rujukan: contoh reka bentuk landskap mini
|
Penerapan Nilai
|
Kebersihan dan kemasan.
|
Refleksi
|
Pelajar tidak
dapat menyiapkan karya dan tugasan akan disambung pada P&P akan datang.
|
Tarikh
|
14 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Reka bentuk
|
Unit Pembelajaran
|
landskap
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir
pelajaran pelajar dapat:
1. Menghasilkan
pelan landskap halaman rumah
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran
amali
|
Prosedur
|
1.
Guru menunjukkan
contoh reka bentuk landskap mini.
2.
Guru mengarahkan
pelajar untuk membuat pelan landskap halaman rumah masing-masing.
3.
Guru memantau dan
membimbing pelajar menghasilkan landskap.
4.
Guru memberi
kritikan yang membina kepada hasil karya pelajar
|
Keperluan
|
Rujukan: contoh reka bentuk landskap mini
|
Penerapan Nilai
|
Kebersihan dan kemasan.
|
Refleksi
|
Pelajar tidak
dapat menyiapkan karya dan tugasan akan disambung pada P&P akan datang.
|
Tarikh
|
15 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Sejarah dan
Apresiasi Seni Visual
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Perkembangan seni di Malaysia
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 30 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 40
minit.
2.
Guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan kuiz juga agak baik
kerana semua pelajar dapat menjawab lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
16 Ogos 2014
|
Minggu
|
33
|
HARI JOGATHON PIBG
|
No comments:
Post a Comment