Friday, 7 November 2014

RPH MINGGU KE-40


RPH Minggu 40   
Rancangan Pelajaran Harian ~ 29 September ~3 Oktober 2014
Tarikh
29 September 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji teori
Unit Pembelajaran
Keseluruhan topik
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menjawab soalan dengan baik
2.     Mengetahui tenik menjawab soalan
Aktiviti Pembelajaran
Soalan Teori
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk mengambil buku latihan dan buat latihan yang diarahkan
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menjawab 30 soalan sahaja
3.     Pelajar menjawab latihan dan dibimbing oleh guru
4.     Membuat perbincangan jawapan
5.     Guru membuat rumusan

Keperluan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
P&P tidak dapat dijalankan kerana saya mengambil cuti rehat Khas.
                                                                
Tarikh
29 September 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4k9
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji teori
Unit Pembelajaran
Keseluruhan topik
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.             Menjawab soalan dengan baik
2.     Mengetahui tenik menjawab soalan
Aktiviti Pembelajaran
Soalan Teori
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk mengambil buku latihan dan buat latihan yang diarahkan
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menjawab 30 soalan sahaja
3.     Pelajar menjawab latihan dan dibimbing oleh guru
4.     Membuat perbincangan jawapan
5.     Guru membuat rumusan

Keperluan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
P&P tidak dapat dijalankan kerana saya mengambil cuti rehat Khas.

Tarikh
30 September 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni Halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (Fantasi)
·          Mimpi di dasar laut
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:

1.     Menghasilkan karya yang baik dan kemas.
2.     Menyiapkan lukisan yang ditugaskan.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran amali
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung membuat lukisan tersebut.
2.     Pelajar menyambung membuat lukisan. Guru membuat pemantauan dan bimbingan.
3.     Rumusan aktiviti.
Keperluan
Bahan: gambar lukisan fantasi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
P&P tidak dapat dijalankan kerana saya mengambil cuti rehat Khas.

Tarikh
30 September 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni Halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (Fantasi)
·          Mimpi di dasar laut
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:

1.     Menghasilkan karya yang baik dan kemas.
2.     Menyiapkan lukisan yang ditugaskan.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran amali
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung membuat lukisan tersebut.
2.     Pelajar menyambung membuat lukisan. Guru membuat pemantauan dan bimbingan.
3.     Rumusan aktiviti.
Keperluan
Bahan: gambar lukisan fantasi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
P&P tidak dapat dijalankan kerana saya mengambil cuti rehat Khas.

Tarikh
30 September 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji teori
Unit Pembelajaran
Keseluruhan topik
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.             Menjawab soalan dengan baik
2.     Mengetahui tenik menjawab soalan
Aktiviti Pembelajaran
Soalan Teori
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk mengambil buku latihan dan buat latihan yang diarahkan
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menjawab 30 soalan sahaja
3.     Pelajar menjawab latihan dan dibimbing oleh guru
4.     Membuat perbincangan jawapan
5.     Guru membuat rumusan

Keperluan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
P&P tidak dapat dijalankan kerana saya mengambil cuti rehat Khas.

Tarikh
1 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji teori
Unit Pembelajaran
Keseluruhan topik
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.             Menjawab soalan dengan baik
2.     Mengetahui tenik menjawab soalan
Aktiviti Pembelajaran
Soalan Teori
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk mengambil buku latihan dan buat latihan yang diarahkan
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menjawab 30 soalan sahaja
3.     Pelajar menjawab latihan dan dibimbing oleh guru
4.     Membuat perbincangan jawapan
5.     Guru membuat rumusan

Keperluan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan.  Pelajar tidak dapat menjawab lebih dari 15 soalan. Pelajar perlu perbanyakkan latihan teori.

Tarikh
1 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni Halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (Fantasi)
·          Mimpi di dasar laut
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:

1.     Menghasilkan karya yang baik dan kemas.
2.     Menyiapkan lukisan yang ditugaskan.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran amali
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung membuat lukisan tersebut.
2.     Pelajar menyambung membuat lukisan. Guru membuat pemantauan dan bimbingan.
3.     Rumusan aktiviti.
Keperluan
Bahan: gambar lukisan fantasi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Pelajar dapat menyiapkan karya dengan baik dan kemas.

Tarikh
1 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni Halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (Fantasi)
·          Mimpi di dasar laut
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:

1.     Menghasilkan karya yang baik dan kemas.
2.     Menyiapkan lukisan yang ditugaskan.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran amali
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung membuat lukisan tersebut.
2.     Pelajar menyambung membuat lukisan. Guru membuat pemantauan dan bimbingan.
3.     Rumusan aktiviti.
Keperluan
Bahan: gambar lukisan fantasi.
Penerapan Nilai

Kekemasan dan kebersihan

Refleksi
Pelajar memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Pelajar dapat menyiapkan karya dengan baik dan kemas.

Tarikh
2 oktober 2014
Minggu
40                    
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
P&P berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul. 

Tarikh
2 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Kertas
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN ( SEJARAH 3)
Refleksi
Peperiksaan berjalan dengan lancar.

Tarikh
2 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Kertas
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN (SEJARAH 3)
Refleksi
Peperiksaan berjalan dengan lancar.

Tarikh
3 Oktober 2014
Minggu
40
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Ulangkaji keseluruhan Topik
Unit Pembelajaran
Soalan Teori
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.     Menjawab soalan dengan baik.
Aktiviti Pembelajaran
Kuiz teori.
Prosedur
1.     Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60 minit.
2.     10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
Keperluan

Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi

Penerapan Nilai

Kerajinan

Refleksi
P&P berjalan seperti yang dirancang. Pelajar menunjukkan minat terhadap aktiviti yang dibuat dan didapati ramai yang mendapat lebih 20 soalan betul. 



No comments:

Post a Comment