Sunday, 16 February 2014

RPH MINGGU KE-5



RPH Minggu 5     
Rancangan Pelajaran Harian ~27~29 Januari 2014
Tarikh
27 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis expressionisme dan expressionisme abstrak.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan aliran expressionisme dan expressionisme abstrak kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
27Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan buah-buahan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan buah-buahan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan buah-buahan kepada pelajar.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan buah-buahan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
27 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4k9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan buah-buahan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan buah-buahan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan buah-buahan kepada pelajar.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan buah-buahan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
28 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis impressionisme dan kuibisme.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan aliran impressionisme dan kiubisme kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
28 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan buah-buahan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan buah-buahan
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan buah-buahan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 70% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
29 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan buah-buahan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan buah-buahan
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan buah-buahan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 65% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
29 Januari 2014
Minggu
5
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis expressionisme dan expressionisme abstrak.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan aliran expressionisme dan expressionisme abstrak kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
22 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis seni pop dan seni op.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan aliran seni pop dan seni op kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
30 - 31 Januari 2014
Minggu
5


CUTI PERISTIWA DAN TAHUN BARU CINA



No comments:

Post a Comment