RPH Minggu 1
Rancangan Pelajaran Harian ~2 ~3
Januari 2014
Tarikh
|
2 Januari 2014
|
Minggu
|
1
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
5K5
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Seni Visual
|
Unit
Pembelajaran
|
Format Peperiksaan
Asas Seni Reka
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
format peperiksaan Pendidikan Seni Visual SPM dengan baik.
2.
Mengingati
semula asas seni reka.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Perbincangan
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan format sebenar SPM Pendidikan Seni.
2.
Pelajar
diminta untuk menyenaraikan asas seni
reka yang pernah dipelajari.
3.
Guru
menerangkan sedikit tentang asas seni reka.
4.
Rumusan
pelajaran
|
Keperluan
|
Bahan:
Buku
nota, contoh lakaran dan lukisan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama
|
Refleksi
|
Murid mengetahui
format peperiksaan SPM dengan baik serta menunjukkan respon yang baik dalam
mengikuti pembelajaran.
|
Tarikh
|
2 Januari 2014
|
Minggu
|
1
|
Mata
Pelajaran
|
Pemulihan
Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
4K9
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Seni Visual
|
Unit
Pembelajaran
|
Sukatan Pelajaran
dan Format Peperiksaan
Asas Seni Reka
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
sukatan pelajaran dan format peperiksaan Pendidikan Seni Visual SPM dengan
baik.
2.
Mengingati
semula asas seni reka.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Perbincangan
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan sukatan dan format sebenar SPM Pendidikan Seni.
2.
Pelajar
diminta untuk menyenaraikan asas seni
reka yang pernah dipelajari.
3.
Guru
menerangkan sedikit tentang asas seni reka.
4.
Rumusan
pelajaran
|
Keperluan
|
Bahan:
Sukatan Pelajaran, Buku
nota
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama
|
Refleksi
|
Murid mengetahui sukatan
pelajaran dan format peperiksaan SPM dengan baik serta menunjukkan respon
yang baik dalam mengikuti pembelajaran.
|
Tarikh
|
2
Januari 2014
|
Minggu
|
1
|
Mata
Pelajaran
|
Pemulihan
Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
4K7
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Seni Visual
|
Unit
Pembelajaran
|
Sukatan Pelajaran
dan Format Peperiksaan
Asas Seni Reka
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
sukatan pelajaran dan format peperiksaan Pendidikan Seni Visual SPM dengan
baik.
2.
Mengingati
semula asas seni reka.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Perbincangan
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan sukatan dan format sebenar SPM Pendidikan Seni.
2.
Pelajar diminta untuk menyenaraikan asas seni reka
yang pernah dipelajari.
3.
Guru
menerangkan sedikit tentang asas seni reka.
4.
Rumusan
pelajaran
|
Keperluan
|
Bahan:
Sukatan Pelajaran, Buku
nota
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama
|
Refleksi
|
Murid mengetahui
sukatan pelajaran dan format peperiksaan SPM dengan baik serta menunjukkan
respon yang baik dalam mengikuti pembelajaran.
|
Tarikh
|
3
Januari 2014
|
Minggu
|
1
|
Mata
Pelajaran
|
Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Seni Visual
|
Unit
Pembelajaran
|
Format Peperiksaan
Asas Seni Reka
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
format peperiksaan Pendidikan Seni Visual SPM dengan baik.
2.
Mengingati
semula asas seni reka.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Perbincangan
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan format sebenar SPM Pendidikan Seni.
2.
Pelajar diminta untuk menyenaraikan asas seni reka
yang pernah dipelajari.
3.
Guru
menerangkan sedikit tentang asas seni reka.
4.
Rumusan
pelajaran
|
Keperluan
|
Bahan:
Buku
nota, contoh lakaran dan lukisan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi. |
Penerapan
Nilai
|
Kerjasama
|
Refleksi
|
Murid mengetahui
format peperiksaan SPM dengan baik serta menunjukkan respon yang baik dalam
mengikuti pembelajaran.
|
No comments:
Post a Comment