Sunday, 16 February 2014

RPH MINGGU KE-4



RPH Minggu 4     
Rancangan Pelajaran Harian ~20 ~25 Januari 2014
Tarikh
20 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada hari esok.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
20 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan alam benda kepada pelajar.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
20 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pemulihan Pendidikan Seni
Tingkatan
4k9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan alam benda kepada pelajar.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
21 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada hari esok.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
21 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan alam benda.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung lukisan alam benda.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 75% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p


Tarikh
22 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan alam benda.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung lukisan alam benda.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 65% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
22 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan pemandangan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 75% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
22 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan pemandangan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 85% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
23 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui maksud catan dan media yang digunakan untuk menghasilkan catan.
2.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis realism dan surealisme.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
23 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (warna sewarna)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan warna sewarna.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemamdangan warna sewarna.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
23 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan (warna sewarna)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan warna sewarna.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemamdangan warna sewarna.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik tetapi pelajar tidak dapat menyiapkan lukisan tersebut dan p&p akan disambung pada P&P berikutnya.pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
24 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K6
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui maksud catan dan media yang digunakan untuk menghasilkan catan.
2.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis realism dan surealisme.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
25 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Catan
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.     Mengetahui aliran-aliran seni lukis impressionisme dan kuibisme.
Aktiviti Pembelajaran
Pembelajaran teori
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh catan aliran impressionisme dan kiubisme kepada pelajar
2.     Guru membuat penerangan tentang topik
3.     Bersoal jawab dengan pelajar
4.     Pelajar menulis nota.
5.     Membuat rumusan topik.
Keperluan
Bahan: contoh catan
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai

Kerjasama

Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik.pelajar menunjukkan minat terhadap p&p.

Tarikh
25 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.(warna sewarna)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan pemandangan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 75% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p

Tarikh
25 Januari 2014
Minggu
4
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
4k9
Masa
70 minit
Bidang
Seni halus
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan.(warna sewarna)
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar untuk sambung membuat lukisan pemandangan.
2.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
P&P dapat dijalankan dengan baik 70% pelajar yang dapat menyiapkan tugasan dan pelajar yang belum siap dikehendaki menyiapkan tugasan dirumah. Pelajar menunjukkan minat terhadap p & p
               

No comments:

Post a Comment