RPH Minggu 35
Rancangan Pelajaran Harian 26 Ogos~30
Ogos 2013
Tarikh
|
26 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60
|
kertas
|
Percubaan SPM
Bahasa Melayu
|
Refleksi
|
Berjalan
dengan lancar
|
Tarikh
|
26 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit
Pembelajaran
|
Kenderaan
Tradisional
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:
1.
Mengetahui bentuk
kenderaan Tradisional
2.
Mengetahui
bahagian-bahagian kereta lembu.
3.
Mengetahui
bentuk pengangkutan laut.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
Teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan tentang tajuk kenderaan tradisional.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
|
Penerapan
Nilai
|
Kekemasan dan
kebersihan
|
Refleksi
|
Pelajar
menunjukkan respon yang baik semasa guru membuat penerangan. Pelajar juga
menulis nota dengan baik.Secara keseluruhan, P&P berjalan dengan lancar.
|
Tarikh
|
27 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
Kertas
|
Percubaan SPM
Bahasa Inggeris 1
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan dengan lancar.
|
Tarikh
|
27 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit
Pembelajaran
|
Perkembangan dan
pengaruh seni batik
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
perkembangan awal seni batik
2.
Mengetahui
motif reka corak batik
3.
Mengetahui
peralatan dan bahan membuat batik.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan tajuk perkembangan dan pengaruh seni batik.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topik yang diajar.
|
Tarikh
|
27 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
Kertas
|
Percubaan SPM
Bahasa Inggeris 2
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan dengan lancar
|
Tarikh
|
28 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pemulihan Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
Aktiviti
|
Ulangkaji
peperiksaan percubaan SPM Sejarah 1
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa mengulangkaji. Aktiviti berjalan dengan baik.
|
Tarikh
|
28 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni dan Pemulihan Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dan budaya kebangsaan
|
Unit
Pemlajaran
|
Perkembangan
da pengaruh Seni tembikar
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
sejarah perkembangan awal tembikar.
2.
Mengetahui
negeri-negeri yang terlibat dalam perusahaan tembikar.
3.
Mengetahui
motif dan reka corak tembikar.
4.
Mengetahui
peralatan yang digunakan untuk membuat tembikar.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
5.
Guru
memberi penerangan tajuk perkembangan dan pengaruh seni tembikar.
6.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
7.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
8.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topik yang diajar.
|
Tarikh
|
28 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
kertas
|
Percubaan SPM
Sejarah 2
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan dengan lancar
|
Tarikh
|
29 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
kertas
|
Percubaan SPM
Matematik 1
|
Refleksi
|
Peperiksaan
berjalan dengan lancar
|
Tarikh
|
29 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pemulihan Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan seni
dan budaya kebangsaan
|
Unit Pembelajaran
|
Perkembangan dan pengaruh seni ukiran.
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
sejarah perkembangan seni ukiran.
2.
Mengetahui
fungsi seni ukiran dalam kehidupan harian.
3.
Mengetahui
motif dan unsur-unsur dalam ukiran.
4.
Menegtahui
alat dan peralatan untuk menghasilkan seni ukiran.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan tajuk perkembangan dan pengaruh seni ukiran.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topik yang diajar.beberapa pelajar tidak membawa buku,diminta menyalin dalam
kertas dan tampal dalam buku nota.
|
Tarikh
|
30 Ogos 2013
|
Minggu
|
35
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni visual
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
Kertas
|
Pendidikan
Islam dan pendidikan Moral
|
Refleksi
|
Perperiksaan
berjalan dengan lancar.
|
No comments:
Post a Comment