RPH Minggu 34
Rancangan Pelajaran Harian 19 Ogos~23
Ogos 2013
Tarikh
|
19 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60
|
Bidang
|
Seni halus
(Arca)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 55 minit.
2.
15 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
19 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit
Pembelajaran
|
Peralatan
senjata (keris)
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran Pelajar dapat:
1.
Mengetahui
fungsi dan cara pemakaian keris dalam
masyarakat melayu.
2.
Mengetahui
bentuk dan struktur keris.
3.
Menyenaraikan
jenis-jenis dan nama keris
4.
Mengetahui
tokoh-tokoh pandai keris
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
Teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan pengenalan tentang senjata keris.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
|
Penerapan
Nilai
|
Kekemasan dan
kebersihan
|
Refleksi
|
Pelajar
menunjukkan respon yang baik semasa guru membuat penerangan. Pelajar juga
menulis nota dengan baik.Secara keseluruhan, P&P berjalan dengan lancar.
|
Tarikh
|
20 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(arca)
|
Unit
Pemlajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 60
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Keputusan juga agak baik kerana
semua pelajar dapat menjawab lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
20 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit
Pembelajaran
|
Rumah
tradisional: Rumah Melayu Tradisional
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
fungsi rumah Melayu tradisional.
2.
Menyenaraikan
jenis-jenis rumah melayu tradisional.
3.
Mengetahui
ciri-ciri rumah berpeleh Terangganu.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan pengenalan rumah Melayu tradisional .
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topik yang diajar.
|
Tarikh
|
20 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(Arca)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 40 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 55
minit.
2.
15 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Semua pelajar dapat menjawab
lebih dari 20 soalan.
|
Tarikh
|
21 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pemulihan Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(cetakan)
|
Unit
Pemlajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 35 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 50
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Semua pelajar dapat menjawab
lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
21 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni dan Pemulihan Pendidikan Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit
Pemlajaran
|
Pakaian
tradisional
|
Hasil
Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
bentuk pakaian tradisional melayu.
2.
Mengetahui
cirri-ciri pakaian tradisional melayu
3.
Ciri-ciri
pakaian tradisional kebudayaan bangsa lain.
|
Aktiviti
Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan pengenalan pakaian tradisional kebudayaan.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan
Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topic yang diajar.
|
Tarikh
|
21 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K6
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(Cetakan)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan
Teori Seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 35 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 50
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Semua pelajar dapat menjawab
lebih dari 15 soalan.
|
Tarikh
|
22 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(Cetakan)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 35 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 50
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Semua pelajar dapat menjawab
lebih dari 10 soalan.
|
Tarikh
|
22 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pemulihan Pendidikan
Seni
|
Tingkatan
|
4K5
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Sumbangan
seni dalam budaya kebangsaan
|
Unit Pembelajaran
|
Permainan
Tradisional
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada akhir pelajaran murid dapat:
1.
Mengetahui
jenis-jenis permainan tradisional
2.
Mengetahui
ciri-ciri permainan tradisional.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
memberi penerangan topik permainan tradisional.
2.
Guru
memberi nota kepada pelajar.
3.
Guru
membuat sesi soal jawab dengan pelajar.
4.
Membuat
rumusan tentang P&P
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa P&P dijalankan.
Semua pelajar berminat terhadap
topik yang diajar.
|
Tarikh
|
23 Ogos 2013
|
Minggu
|
34
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
seni visual
|
Tingkatan
|
5K10
|
Masa
|
60 minit
|
Bidang
|
Seni Halus
(Cetakan)
|
Unit Pembelajaran
|
Soalan Teori Seni halus
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pelajaran, pelajar dapat:
1.
Menjawab soalan dengan baik.
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Kuiz
teori.
|
Prosedur
|
1.
Guru memberi 35 soalan kepada pelajar dan jawab dalam masa 50
minit.
2.
10 minit terakhir,guru dan pelajar membuat pembetulan jawapan.
|
Keperluan
|
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi |
Penerapan Nilai
|
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi kerjasama semasa aktiviti dijalankan. Semua pelajar dapat menjawab
lebih dari 10 soalan.
|
No comments:
Post a Comment