Tarikh
|
2
Julai 2012
|
Minggu
|
27
|
Mata Pelajaran
|
Pendidikan
Seni Visual
|
Tingkatan
|
4K6
|
Masa
|
70 minit
|
Bidang
|
Komunikasi
Visual
|
Unit Pembelajaran
|
Logo
|
Hasil Pembelajaran
|
Pada
akhir pembelajaran, pelajar dapat:
1.
Mengetahui
jenis dan ciri-ciri logo
2.
Memahami
fungsi dan jenis logo
3.
Menghubungkait
rekaan logo dengan objek alam sekeliling
4.
Mengetahui
elemen asas penciptaan logo
|
Aktiviti Pembelajaran
|
Pembelajaran
teori
|
Prosedur
|
1.
Guru
menerangkan fungsi dan jenis logo dalam reka bentuk grafik.
2.
Guru
membuat penerangan tentang ciri-ciri sesuatu rekaan logo.
3.
Pelajar
mengaitkan setiap contoh logo dengan alam sekeliling.
4.
Guru
membuat penerangan tentang ciri-ciri dan elemen asas dalam penghasilan logo
5.
Guru
memberi nota kepada pelajar secara ringkas.
6.
Pelajar
diuji tahap pemahaman dengan topik yang dipelajari.
7.
Guru
membuat rumusan
|
Keperluan
|
Bahan: contoh
logo
Rujukan:
Teori PSV SPM terbitan Pelangi
|
Penerapan Nilai
|
Kerjasama dan
Kerajinan
|
Refleksi
|
Pelajar
memberi respon yang baik semasa proses P&P dijalankan. Pelajar
bersemangat dan memahami topik dengan baik.
|
SUKAN TAHUNAN SEKOLAH
(3 – 5 JULAI 2012)
|
CUTI PERISTIWA
(6 JULAI 2012)
|
No comments:
Post a Comment