Sunday, 22 February 2015

RPH MINGGU KE-6

RPH Minggu 6
Rancangan Pelajaran Harian ~2 ~6 Februari 2015
Tarikh
2 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
4K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni Halus
Unit Pemlajaran
Lukisan Pensel.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.   Menghasilkan sebuah lukisan pensil berhalbendakan haiwan dengan penekanan kepada komposisi, unsur bentuk, pencahayaan, ton dan ruang dengan baik. 
Aktiviti Pembelajaran
Amali melukis.
Prosedur
1.   Guru menunjukkan contoh lukisan pensil.
2.   Guru menerangkan isi pelajaran dan membuat demonstrasi melukis.
3.   Amali melukis oleh murid.
4.   Guru memantau dan membimbing.
5.   Perbincangan hasil lukisan murid.
6.   Rumusan pelajaran.
7.    
Keperluan
Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai
Kerjasama, kemasan dan kebersihan.
Refleksi
Murid menunjukkan minat dan berupaya menghasilkan lakaran dengan baik.

Tarikh
2 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
 Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
4K8
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan Pensel.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan sebuah lukisan pensil berhalbendakan haiwan dengan penekanan kepada komposisi, unsur bentuk, pencahayaan, ton dan ruang dengan baik. 
Aktiviti Pembelajaran
Amali melukis.
Prosedur
1.   Guru menunjukkan contoh lukisan pensil.
2.   Guru menerangkan isi pelajaran dan membuat demonstrasi melukis.
3.   Amali melukis oleh murid.
4.   Guru memantau dan membimbing.
5.   Perbincangan hasil lukisan murid.
6.   Rumusan pelajaran.

Keperluan
Bahan: Buku nota, contoh lakaran dan lukisan
Rujukan: PSV SPM
Penerapan Nilai
Kerjasama, kemasan dan kebersihan.
Refleksi
Murid menunjukkan minat dan berupaya menghasilkan lakaran dengan baik.

Tarikh
3 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
5K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar membuat sambungan lukisan minggu lepas.
2.     Pelajar mebuat lukisan tersebut dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.

Tarikh
3 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
5K9
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan alam benda.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan pemandangan.
Prosedur
1.     Guru mengarahkan pelajar membuat sambungan lukisan minggu lepas.
2.     Pelajar mebuat lukisan tersebut dan dibimbing oleh guru.
3.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan alam benda.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.

Tarikh
3 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan seni visual
Tingkatan
4K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat tetapi tidak dapat disiapkan dan akan disambung pada p&p akan datang.

Tarikh
4 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
4K8
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat tetapi tidak dapat disiapkan dan akan disambung pada p&p akan datang.

Tarikh
4 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
5K7
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat tetapi tidak dapat disiapkan dan akan disambung pada p&p akan datang.

Tarikh
5 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
4K8
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan lagi contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung tugasan yang lepas
3.     Pelajar membuat lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.

Tarikh
5 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni
Tingkatan
5K9
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru membuat demonstrasi menghasilkan lukisan tersebut.
3.     Pelajar menghasilkan lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat tetapi tidak dapat disiapkan dan akan disambung pada p&p akan datang.

Tarikh
6 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan seni visual
Tingkatan
4K5
Masa
70 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan lagi contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung tugasan yang lepas
3.     Pelajar membuat lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.

Tarikh
6 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
5K9
Masa
30 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan lagi contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung tugasan yang lepas
3.     Pelajar membuat lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.

Tarikh
6 Februari 2015
Minggu
6
Mata Pelajaran
Pendidikan Seni Visual
Tingkatan
5K7
Masa
30 minit
Bidang
Seni Visual
Unit Pembelajaran
Lukisan pemandangan di kampung nelayan.
Hasil Pembelajaran
Pada akhir pelajaran murid dapat:

1.     Menghasilkan lukisan yang baik dan kemas.
Aktiviti Pembelajaran
Amali membuat lukisan.
Prosedur
1.     Guru menunjukkan lagi contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
2.     Guru mengarahkan pelajar untuk menyambung tugasan yang lepas
3.     Pelajar membuat lukisan dan dibimbing oleh guru.
4.     Membuat kritikan dan rumusan.
Keperluan
Bahan: Contoh lukisan pemandangan kampung nelayan.
Rujukan: Teori PSV SPM terbitan Pelangi.
Penerapan Nilai
Kerjasama
Refleksi
Pelajar menunjukkan respon yang baik dalam p&p dan menunjukkan minat untuk membuat aktiviti yang dibuat.


No comments:

Post a Comment